شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آموزش نحوه آبیاری زعفران

آموزش هنری مختلف برای زن و مرد

آموزش نحوه آبیاری زعفران

۲۵ بازديد
زعفران گیاه حساسی است به همین دلیل باید مراحل رشد، مخصوصاً زمان های آبیاری این گیاه را مدیریت کرد تا بتوان محصول پر بار و با کیفیتی برداشت نمود. در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه صحیح آبیاری گیاه زعفران آشنا سازیم.

زمان آبیاری زعفران در سال اول کشت :


بهتر است در هر تاریخی که کشت صورت میگیرد چه در خرداد چه در شهریور قبل و بعد از کشت آبیاری صورت نگیرد چون با توجه به آلودگی های شدید پیاز به کنه و قارچ در صورت آبیاری این آلودگی به شدت افزایش پیدا می‌کند. حتی در مواردی به ازبین رفتن کامل مزرعه می انجامد پس سعی کنید از آبیاری در زمان کشت چه در قبل از کشت و چه در بعد از کشت پرهیز کنید. اولین آبیاری باید با توجه به دمای محیط صورت گیرد البته باید توجه داشت که در سال اول کشت به دلیل اینکه انتظار گل نداریم میتوان زودتر آبیاری را شروع کرد. یعنی بهتر است گرده زنبور از اوایل مهر ماه آبیاری پیاز های تازه کشت شده را انجام داد. توجه داشته باشید که در صورت آلوده بودن پیاز زعفران به کنه، بهتر است تا سرد شدن هوا صبر کنید و سپس آبیاری را شروع کنید .

نحوه آبیاری زعفران :
با تماشای کلیپ زیر ، با آبیاری زعفران بیشتر آشنا می شوید:

نمایشگر ویدیو

00:00
02:15


آبیاری زعفران در نقاط مختلف بسته به وضع آب و هوایی منطقه از اوایل مهر ماه تا دهه اول آبان ماه شروع می گردد. بدلیل اینکه عمل آبیاری باعث تحریک گیاه شده و گیاه زعفران را از خواب بیدار می کند، آب اول باید خیلی با دقت و حساسیت خاصی انجام گیرد تا برداشت زعفران با اشکال مواجه نشود. معمولا مزارع زعفران ۵ بار در سال آبیاری می شوند که در ادامه موقع هر کدام از این آبیاری ها را برای شما بیان می کنیم :
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.